Sunday, November 18, 2007

varning for trakigt inlagg byggt av brodtext utan bilder, aventyr eller nagot annat av intresse for varlden

(tillagnat for orolig mamma som blev vackt av folksam i danmark tidigt pa morgonen)


nar julia fragade om skulle fara pa sjukhus och kolla upp vad det var for fel pa mig tankte jag forst att det ar val lite mesigt. tanken pa att farbror doktor klappar en pa axel och sagar nagot i stil med "okej, ak hem och vila lilla van, du har bara lite feber" kandes inte sa lockande. nar det faktiskt vad nagot fel pa mig blev jag ganska lattad. och som julia sa nar skoterskan letade efter blod i mina armar "hoppas du far stanna nagra dagar...jag menar tank vad langa naglar du kommer att fa!"

dom som kanner mig lite battre an val kanske hort skrackhistorien om hur ofrivillig min kropp ar pa att ge blod. forsta gangen jag skulle ge ett blodprov sa killen (en student som suttit hela dagen och tagit blodprov) att han nog borde ga och hamta nagon ordinarie. vilket han ocksa gjorde. nar hon stuckit mig en gang i hoger arm och tva ganger i vanster sa hon att jag skulle komma tillbaka nagon annan dag nar mina blogkarl lakt och gora om det. jag undrade om man inte kunde ta blog fran typ handen eller nagot istallet men hon forklarade att dom undvek det for att man ar kansligare dar. skoterskan har tog en snabb titt pa mina armar och beslutade sig (utan att konsultera mig forst) for att handen var ratt val.

som julia redan berattat ar det har inte direkt vad vi ar vana vid (dvs myror i sangen, odlor i taket och diverse skit i alla horn man kan tanka sig) utan det har ar ett jattefint nybyggt turistsjukhus. dvs vi bor i ett stort rum med soffa, stolar, platt-tv, badrum med dusch och shampo, bodylotion, tandborste och pyamas.

hoppas ni har det bra! jag saknar er! :)

5 comments:

Anonymous said...

Krya på dig, kvinna! Du är bäst, piltre i mängder!

Doktor Hansson vill förresten veta vad du är sjuk i förresten. Det kanske jag också vill veta, om du nu ens vet vad det är? =)

Jag hinner trycka in ett till "krya på dig" här va?

Anonymous said...

Men alltså ja Tove, vad är det som har drabbat dig? :O Jag blir orolig!

Isak Nyberg said...

Vi ser fram emot nästa inlägg i dramat - men kanske mest mot att höra hur det går i morgon i form av e-brev.

Guds frid

Faruln

Isak Nyberg said...

Vi ser fram emot nästa inlägg i dramat - men kanske mest mot att höra hur det går i morgon i form av e-brev.

Guds frid

Faruln

Anonymous said...

Men krya på dig för gudars skymning! jag saknar dig på bingon, fredde är värre än vanligt, men jag håller ställningarna. Sköt om er! puss o kram