Saturday, November 24, 2007

Sverige ar bra och imorgon ska vi pa manikyr!

jag har bitit pa naglarna sen jag gick i 5an och jag kan arligt saga att sedan dess har de aldrig blickat ut over mina fingertoppar. de har faktiskt inte ens kommit i nagonstans i narheten. det har forandrades i asien. man kannes sig konstant acklig och smutsig och att stoppa fingrarna, eller handerna nara munnen kanns inte direkt aktuellt. for att fira det har (och for att mildra var tristess) ska jag och jullebull pa manikyr imorgon. den forsta i mitt liv!

6 anledningar till att sverige ar ett underbart land och varfor jag alltid ska bo dar!
  • Toaletterna! De ar rena, de gar spola och det finns papper dar ( vi bar alltid med oss en rulle papper nu for tiden)
  • Dusch med varnvatten! Det ar omojligt att kanna sig ren efter att ha duschat kallt.
  • Maten och att kunna ha ett skafferi! (och choklad!... mest choklad)
  • Skona sangar, kuddar och en tyst ljudniva pa natterna.
  • Man kan promenera runt utan risk for att bli overkord.
  • Ett hus! Att komma hem dit man bor (jag alskar mitt hus och alla som bor dar!)
  • Manniskorna, det viktigtaste. Alla som betyder nagonting finns i sverige.

tiden ar slut! take care!

3 comments:

Anonymous said...

Hörru Tove var var du på Karins livliga mattelektioner? Det var faktiskt 7 anledningar att älska detta landet. Men om du vill kan jag ge dig 6 anledningar som får dig att minnas det dåliga också så du kan vara glad att du faktiskt får vara härifrån ett tag:
1. Det är kallt största delen av året. Jävligt kallt.
2. När det är kallt måste man ha jättemycket kläder och man fryser så fort man står still och börjar svettas så fort man rör på sig en aning. Oberoende av klädmängden.
3. Det är mörkt stora delar av året. Jävligt mörkt.
4. När det är mörkt blir man deppad och kan riskera självmord . Det är dumt att dö. I förtid.
5. Folket är tråkiga. Jävligt tråkiga. Om du pratar med någon på bussen som du inte känner spärras du in på mentalsjukhus, i princip.
6. Vi är väldigt dåliga på att översätta engelska filmtitlar till svenska. Pinsamt dåliga. Därför måste vi skämmas för vårt land och vårt språk. Fastän det inte ens är vi som översatt filmerna.

Där ser du. Det är dåligt här med. Men jag saknar er iaf så skynda er att vara klara med Thairesan nu :)

Tobias Söderlund said...

haha, jag säger samma sak som sus... :P

(Alla som betyder nagonting finns i sverige... what about ett par i Frankrike också? ^^ )

tove said...

sus, jag jag forsoker verkligen bli glad for att det ar kallt men jag tanker bara pa julen da och blir ledsen for att jag inte far vara med! julen ar nog punkt nummer 7!

tobias, sjalvklart raknar jag med er ocksa! jag raknar ocksa med julia som for tillfallet sitter har bredvid men jag menar att...ah ni vet vad jag menar :]