Sunday, October 28, 2007

Kolera here i come!

Idag har jag fått reda på att jag med största sannolikhet kommer drabbas av salmonella och kolera, antagligen allt på samma gång. Jag är så dum att jag inte lyssnar eller läser på vad Tove säger och skriver (hon skrev på en gula lapp, som till och med syns!). Och nu är det typ försent för jag menar, lätt att fixa ett kylskåp ner till Thailand... skulle behöva det eftersom "medicinen" mot kolera behöver stå kallt. Vi, jag och Tove, kom iaf fram till två lösningar på kolera v.s salmonellaproblemet, antingen provsmakar Tove all mat och vi ser om hon överlever. Nu i efterhand förstår jag inte riktigt hur det skulle hjälpa mig, eftersom hon redan är immun och knappas blir sjuk och OM hon skulle bli det och inte överleva, skulle jag nog inte göra det heller. Den andra är att jag inte äter någonting alls. Kan bli svårt så jag får övertala Tove att sympatibanta med mig. Vi blir iaf smala och det skulle ju vara kul.
Hur som helst ska man ju vara glad och se det ljusa med allt så en bra sak med denna vetskap är, att om jag får akut hemlängtan, och inte vill betala 10 000 kronor för en biljett hem, kan jag gå omkring och slicka på saker. Då, om jag har förstått försäkringsbolaget rätt, går det på min försäkring, resan hem alltså :)

Två dagar kvar.
Ikväll ska vi säga hejdå till Susanne. Det är sorgligt att säga hejdå till alla man tycker om...

2 comments:

tove said...

dvs om någon skulle fråga dig "pest eller kolera?" skulle du kunna säga att du valde kolera :D

Julia said...

ja.. för koleran gör mig iaf smal ^^