Tuesday, October 16, 2007

Crazy foreign person - Farang baa


Nu är det bara 14 dagar kvar innan jag och Julia kliver på flyget som tar oss till Krung Thep (Änglarnas stad; dvs. Bangkok) . För att försöka övertala mig själv om att vi verkligen ska åka har jag surfat runt på några backpackersajter. Det här är de två bästa.

(På bilden till höger lär Mr. McDonald oss gesten "wai", alltså hur man hälsar. Bra att kunna.)

www.backpackthailand.com

Den första lite roliga backpackersidan jag hittade. Roliga rubriker och väldigt härligt skriven. Väntar bara på att "Backpacki'n Buddies!" ska bli klar. Sen att den är specialinriktad på just Thailand är väl inte helt fel det heller.

www.australienguiden.se/packning
En sida som kommer att vara guld värd när "vad-har-jag-glömt-att-packa"paniken slår till sådar dagarna innan vi åker. För övrigt en trevlig och lättklickad sida på det underbara snabblästa språket, svenska.

Kommer att uppdatera med lite mer bra länkar senare, för övrigt är alla länktips varmt välkomna!

No comments: