Wednesday, October 31, 2007

"Kan spårvagnar vända?"

Efter många om och men sitter jag här utan min resekamrat på arlanda, stockholm. Julia åkte iväg kl 15.05 och bloggandet är ett av mina sätt att döda tid. Hur som helst har allting hittils gått bara bra och fortsätter det göra det sitter jag på ett plan till Bangkok kl 20.35 ikväll.

När man är två blonda tjejjer kan man alltid be om hjälp och le på ett sånt där "vi-är-vilse-och-du-ser-ut-som-en-som-kan"sätt och faktiskt (oftast..) komma undan med det.

Julia -"Ursäkta, vet du vart terminal 5 är?"
Polisman -"Jahaja, vart ska ni åka då?"
Jag -"Till Bankok och backpacka runt"
Polisman - "Åhå, Jag ska också till Bankok på tisdag faktiskt...."

Det slutade med att vi åkte polisbil med mr. polisman till rätt terminal.
(ps. tack johanna och mattias för att vi fick sova hos er!)

1 comment:

Anonymous said...

haha, polisbil redan innan ni kommit er iväg! det här börjar bra ;)